Polestar a testat o baterie cu încărcare super rapidă, care se poate încărca de la 10 la 80% în doar 10 minute. Suedezii lucrează împreună cu producătorul de baterii StoreDot.
Puterile de încărcare ai bateriilor mașinilor electrice continuă să crească semnificativ, iar timpii de așteptare implicit scad. Producătorii continuă să experimenteze și să găsească soluții pentru a maximiza potențialul încărcării mașinilor, iar Polestar anunță o realizare importantă.
Suedezii de la Polestar, alături de producătorul de baterii StoreDot, au realizat un test cu prima baterie care folosește tehnologia Extreme Fast Charging. Acumulatorul a fost montat pe modelul Polestar 5 și are o capacitate de 77 kWh. Producătorul declară că aceasta poate fi majorată până la 100 kWh.
Potrivit informațiilor furnizate de producătorul auto suedez, sesiunea de încărcare a început cu o valoare de 310 kW. O putere deja impresionantă, de care foarte puține modele electrice actuale sunt capabile. Sesiunea de încărcare a atins o putere maximă de 370 kW. În aceste condiții, noua baterie s-a încărcat de la 10% la 80% în doar 10 minute.
Potrivit spuselor celor două companii, aceste 10 minute petrecute la o stație de încărcare rapidă ar reprezenta o autonomie de circa 320 de kilometri în cazul unei mașini electrice de dimensiuni medii. Polestar vrea să implementeze nou tehnologie XFG (Extreme Fast Charging) pe noile sale modele.
„Timpul este unul dintre cele mai mari luxuri ale vieții și, în calitate de producător de mașini electrice de lux de performanță, trebuie să facem următorul pas pentru a aborda una dintre cele mai mari bariere în calea deținerii unui vehicul electric – anxietatea de încărcare. Cu această nouă tehnologie, la călătoriile mai lungi, când șoferii se opresc, vor putea petrece mai puțin timp încărcând și vor reveni pe drum mai repede decât înainte. De fapt, acel timp de oprire va fi mai asemănător cu ceea ce se confruntă cu o mașină pe benzină astăzi”, a declarat Thomas Ingenlath, CEO-ul Polestar.